söndag, januari 13, 2008

bokbytardag

Jag har varit på bokbytardag och träffat 12 likasinnade. När jag gick igenom bokhyllorna för att se vad jag skulle ta med mig insåg jag snabbt att mina favoriter vill jag ju ha kvar, och "skämböckerna", lättviktarna, vill man ju inte ta med. Så det blev nåt mittemellan. Dock verkade de flesta ha ungefär samma problem. Trots detta hittade jag flera godbitar. Detta är vad jag fick med mig hem:



Bl.a Christa Wolf - Liksom levande,
Mare Kandre - Bebådelsen,
Jane Austen - Pride and Prejudice.

10 kommentarer:

Anonym sa...

ha - så det var DU som tog mina favvosar Christa och Mare!!!

Cornelia sa...

Men fick du nåt bra i stället då?

Anonym sa...

Njaee... kanske. Jo: Storm över Frankrike är jag allra gladast åt.

Anonym sa...

Förresten: Grattis till Atkinson (som jag läst på engelska)! Såg inte ens att den boken låg på bordet! Jag tycker att hon är oerhört skicklig - både i novell- och romanform :-)

Anonym sa...

Lyckliga du som fick gå hem med Mare. Både jag och Ka kastade lystna blickar på Bebådelsen...

Anonym sa...

Mare var även min number one ;) Ser fram emot rapport!

Saga sa...

Jag är glad att Bebådelsen hittade hem till någon som kan vara rätt person - och skulle du inte vara det finns det ju en kö av andra som kan ta emot den!

Cornelia sa...

Ka: Storm över Frankrike var en av mina bästa läsupplevelser 2007. Atkinsson är ny för mig, så det ska bli spännande att läsa.
the girl least likely: Om jag är riktig snäll kankse jag tar med den på nästa bokbytardag. Om jag inte blir så kär att jag måste ÄGA.
Caroline: jodå...det kommer vad det lider
Saga: javisst nästa bokbytardag kanske..

Anonym sa...

Vilken bra idé med en bokbytardag. Den ska jag försöka omsätta i praktiken. Vi har gjort en hylla ute i porten där vi ställer ut böcker vi tycker att någon annan ska läsa. Den smittar så snart kommer en deckarhylla i nästa port.

Cornelia sa...

Jag har funderat på en bokbytarhylla i tvättstugan.