måndag, februari 11, 2008

Internationell författarscen på Kunskapskanalen

Ikväll kan vi se underbara Jenny Diski i en inspelning från den 24 maj 2007.

Nästa vecka ser jag med spänning fram emot Mircea Cartarescu från den 3 maj 2007. Jag vill höra honom tala om sina förtrollande världar.

Sedan hoppas jag att Richard Ford kan fånga mitt intresse så att jag äntligen kommer till skott med den samtida manliga amerikanska litteraturen.

Imre Kertésc är jag redan bekant med genom Mannen utan öde, en bok som borde skänkas till alla som tror att förintelsen aldrig ägt rum.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å det villl jag ju se. men jag har inte lyckats få in kunskapskanalen. Måste genast göra ett nytt försök. Tack för tipset.

Cornelia sa...

Hoppas du lyckas!

Anonym sa...

jag lyckades. Både med att ställa in kanalen och med att se Jenny Diski. Jag tycker inte alltid om att se och höra författare, ibland är det bättre att bara låta deras böcker tala men Diski var en trevlig bekantskap även live så att säga så åter igen tack för tipset. Ser nu fram emot Cartarecu.

Cornelia sa...

Vilken tur att du lyckades. Jag kan hålla med om att en del författare kommer bäst till sin rätt i sina böcker. Jenny Diski stämmer väldeigt väl med min bild av henne. Jag känner igen mig i väldigt mycket och tycker det är så befriande med någon som vågar vara osocial (fast ändå inte).